MUSHROOM SOUP

Tenkte å dele en oppskrift med dere som jeg fant på Pinterest. Til jul fikk meg og kjæresten Crock Pot og det er så genialt! Spesielt med travle dager med skole, jobb og trening er det så deilig å bare putte alt i slow cookeren og maten er klar til senere. I dag har jeg laget soppsuppe for først gang og det var veldig lettvint og smaker utrolig godt.

Det du trenger er:

Sopp (champinjong), margarin, løk, mel, salt, pepper, kyllingbuljong, muskat, vann, matfløte, rømme og persille. 

Jeg gikk ut i fra 4 porsjoner, så jeg kuttet opp 5 store champinjonger, en hel løk og stekte de møre i stekepannen (ca. 5 min). Deretter drysset jeg 0,5 dl mel, 1 teskje muskat og salt og pepper over, og blandet det godt sammen.

Deretter tok jeg blandingen over i Crock Pot cookeren og tilsatte 5 dl vann, 2,5 dl matfløte, 2,5 dl rømme og en kyllingbuljong. Blandet det godt sammen, og satte Slow Cookeren på LOW i fire timer. Etter fire timer satte jeg den en time på HIGH, og rørte om av og til i løpet av den timen. 

Bland inn persille og server.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg