NISYROS

Publisert 24.09.2016 klokka 21:51 i kategorien Reiser

PRAHA

Publisert 14.01.2016 klokka 11:10 i kategorien Reiser

Her er litt bilder fra da jeg var i Praha i november. For en vakker by! Der skal jeg definitivt tilbake til.

NEW YORK CITY

Publisert 05.08.2015 klokka 19:11 i kategorien Reiser

TIANA BEACH

Publisert 03.08.2015 klokka 01:06 i kategorien Reiser

For en flott dag. Våknet til strålende sol og i dag tilbrakte vi et par timer på en stranden. Langs strandpromenaden var det helt enormt med store og flotte hus. Mange kjendiser som har hus her, blant annet Brad Pitt og Angelina Jolie.

I morgen reiser vi inn til New York city, og gud som jeg gleder meg til det!

OUTLET

Publisert 01.08.2015 klokka 04:43 i kategorien Reiser

De to siste dagene har vi shoppet som noen gale turister. Jeg bare sier det, det er helt insane hvor mye du kan finne her. De to siste dagene har vi oppholdt oss ved Outlets. Bare i Nike butikken tok det nesten to timer fra vi gikk inn til vi gikk ut. Det er så mye du kan finne her til en kjempe god pris. Vi var også innom en matbutikk og der var rett og slett som et palass. At det går an å ha så mye forskjellig av alle mulige matvarer og diverse. Jeg har aldri vært i en så stor matbutikk før.

Resten av kvelden har vi slappet av med god mat og drikke i godt selskap.

29.07.2015

Publisert 29.07.2015 klokka 16:25 i kategorien Reiser

God morgen! Og god ettermiddag til dere hjemme i Norge. I går våknet vi til kjempe deilig frokost med blåbæerpai og alle mulige sorter av bagels. Etter frokosten slappet vi av i det fine været før vi tok turen til ulike shoppingbutikker som blant annet Target. Det var gigantisk og de har alt mulig der til kjempe gode priser.

Været her er ikke noe å klage på. Er kjempe varmt her. I går var det 32 grader, og i dag er det enda varmere. Fantastisk deilig! Jeg lengter ikke etter Bergensværet hjemme i Norge for å si det slik.

For to dager siden på kvelden nøt vi kvelden ute i jacuzzi. Veldig avslappende.

WAIKING UP IN LONG ISLAND

Publisert 27.07.2015 klokka 23:37 i kategorien Reiser

Gud hvor jeg nyyyyyter å ha ferie. På lørdag reiste meg, typen og lillebroren til New York hvor søsteren og mannen til typen min bor. Vi skal være her i en hel måned. Flyturen ned var litt av et kapittel i seg selv. Det ble en lang dag, men vi kom oss frem til slutt. I går slappet vi av i og med at vi kun hadde sovet 3 timer på to døgn. Var deilig å våkne uthvilt i dag. Vi er på Long Island og det er så utrolig fint her. Alle de fine husene, gatene og alt det grønne og ikke minst alle ekornene som løper alle veier.

ROADTRIP TO STAVANGER

Publisert 20.05.2015 klokka 15:45 i kategorien Reiser

MIN PÅSKEFERIE I TYRKIA

Publisert 07.04.2015 klokka 07:59 i kategorien Reiser

For en flott påskeferie jeg har hatt. Kom hjem i går fra treningsleir i Tyrkia og uken har vært helt TOPP! Trening, sol, kamp, shopping og mange gøye og morsomme sosiale aktiviteter i laget. Jeg gleder meg allerede til neste tur med gjengen! Her er en videosnutt fra oppholdet. Husk å sett på HD kvalitet for best resultat.

EN PERFEKT HELG

Publisert 16.03.2015 klokka 18:01 i kategorien Reiser

For en super helg i Trysil, med de beste folka, snø, ski og soool! Jeg lar bildene tale for seg. Mimre, mimre.

06.03.2015

Publisert 06.03.2015 klokka 13:04 i kategorien Reiser

Nå nærmer det seg snart hjemreise. I morgen går flyet hjem så i dag har vi pakket slik at vi slipper å tenke på det. I går handlet vi masse snop og digg som vi bringer med oss hjem, i tillegg til masse ost og salami som vi handlet i dag tidlig. Er mye billigere å kjøpe det her, i tillegg til at de har utrolig godt utvalg av kjøttpålegg! Nå blir det mange gode matpakker fremover. I kveld skal vi ut og kose oss og vrikke litt på dansefoten så det blir bra. Ha en fin dag.

Her er da resultatet av shoppingen i går. Så mye digg!

04.03.2015

Publisert 04.03.2015 klokka 22:19 i kategorien Reiser

For en nydelig dag. Skinnende sol og vår i luften. I dag kjøpte vi rundstykker på bakeriet til frokost og gikk innom en kjøttbutikk og kjøpte skinke og ost. Ferskt og godt! Jeg blir faktisk flau over hvor jævlig (unnskyld språbruken) dyrt det er i Norge. Er jo dobbelt av det vi betaler her for ordentlig godt utvalg. Er ikke rart jeg får sjokk der øynene mine omtrent står på spreng når jeg ser over kvitteringen her og hvor billig det er alle andre steder enn i Norge. Latterlig. Rett og slett. Uansett. Var som sagt og klippet meg, både meg og typen, og vi gikk fornøyde og blide derfra. Deretter spiste vi en deilig, gresk lunsj før vi tok turen til Miltenberg som er 3 km unna landsbyen, satt oss på en bar og slappet av med hver vår kaffe og fotball på skjermen.

TUR TIL ASCHAFFENBURG

Publisert 03.03.2015 klokka 21:41 i kategorien Reiser

God kveeeld! For en kjekk dag, nok en gang. I dag var jeg oppe klokken syv, full i energi med solen skinnende på himmelen. Så deilig! I dag tok vi toget til en by i nærheten som heter Aschaffenburg. Var kjempe koselig å traske rundt. Etter en stund satt vi oss ned på en Cubansk restaurant/bar og ble sittende der i mange timer. Vi endte opp med hver vår gigantiske burgermeny. Snakk om å ødelegge seg totalt på en burger. Det er den største burgeren jeg noen gang har spist. Det var helt umulig for meg å fullføre den menyen. Etter det måltidet ble vi skikkelig daffe og det var like før vi lå livløs på bordet.

Her kommer litt bilder fra dagen vår:

02.03.2015

Publisert 02.03.2015 klokka 12:51 i kategorien Reiser

For en artig dag vi hadde i går. Etter at jeg hadde postet innlegget i går fikk jeg en telefon fra en ikke-engelsk-snakkende-tysker om at han stod nedenfor med kofferten min. Jeg ble så glad og nærmest skrek i telefonen "I AM SOOO HAPPY" og fikk han til å hyle i andre enden av telefonen. Så, da trippet jeg avgårde, la igjen min signatur og fikk endelig hoppet inn i rene klær. For en fantastisk følelse. Da var min dag reddet for å si det slik. Deretter spiste vi en god lunsj i den greske restauranten som foreldrene til kompisen til meg og typen eier. Etter hvert dro vi til en spillhall og satt på hver vår maskin og trykket i en fei. Kjempe gøy å prøve noe slik. Sist gang jeg gjorde det var i New Zealand. Deretter dro vi til en bar/restaurant og satt der til klokken slo tolv. Vi spilte biljard og hadde det bare utrolig morsomt i vår eget selskap. Var ikke fullt så artig på nattestid. Jeg skal aldri mer ta Jägermeister shots. Nå høres det ut som om jeg hev inn på i bøtter og spann, men slik var det ikke. Jeg hadde kun to shots med veldig store mellomrom og det var det eneste, og at det går an å bli så dårlig av noe slikt. Både meg og typen ble dårlig av det, han litt vell verre enn meg. Vi lurte på om det kunne vært pizzaen vi spiste der, men det tror jeg neppe. Ja ja, vi er i hvertfall helt fine i dag.

Startet dagen med en liten luftetur til nærmest bakeri og kjøpte med litt av vært som vi har spist til frokost. Så utrolig godt! I dag skinner solen også. Skikkelig vårstemning i dag. I dag vet jeg ikke helt hva planen er, men er snakk om å dra på et museum her i nærområdet. Jeg har det veldig kjekt her! Ha en fin dag alle i hop.

STRANDET I TYSKLAND

Publisert 01.03.2015 klokka 10:24 i kategorien Reiser

Hellu hellu. Nå befinner jeg meg i Tyskland med typen på besøk til en kompis av oss. Vi reiste i går tidlig på morgenen. Jeg har sovet 11 timer i natt, og formen begynner endelig å bli bedre. I går ble jeg servert både suppe og te og det hjalp veldig, så i dag våknet jeg som et helt nytt menneske. Wuhuuuu, det liker vi, men jeg må fortsatt la kroppen få hente seg inn igjen. Akkurat nå nipper jeg til en deilig kopp sitron/ingefær te som jeg har kjøpt her nede. De har så mye utvalg i forhold til hjemme, i tillegg er det billig!

Turen i går gikk veldig fint og jeg sov hele turen. Det eneste kjipe er at kofferten min er igjen i Oslo. Eller nå er den på flyplassen i Frankfurt, og i går fikk jeg beskjed om at den skulle komme på kvelden i går, men ingenting skjedde. Da kontaktet jeg de nå på morgenen igjen, og da sa de at den er på flyplassen (den har ligget der siden i går), men at jeg ikke får den før i kveld?!?!?! Altså, jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan levere den på dagtid. Jeg tenker å kontakte dem nå snart igjen og si at jeg virkelig trenger bagasjen min og komme opp med et eller annet som høres veldig dramatisk ut. Irritasjonsmoment tidlig på morgenen.

Uansett, i går gikk vi litt rundt og det er såååå fint her. Det er en landsby som heter Kleinheubach ca. en time utenfor Franfurt. Gleder meg til å vise dere bilder herfra. I går orket jeg rett og slett ikke å gjøre annet enn å luffe rundt som en zoombie i gatene.

VIDEO - NÆRØYFJORDEN

Publisert 24.09.2014 klokka 17:12 i kategorien Reiser

MIN OPPLEVELSE PÅ UTVEKSLING

Publisert 22.09.2014 klokka 17:24 i kategorien Reiser

Tenkte det var på tide å dele et innlegg med dere angående utvekslingen jeg var på i New Zealand. For det første var det en utrolig opplevelse. Det å bo i et annen land på andre siden av jordkloden har gitt meg en livserfaring som ikke kan beskrives, men som må oppleves. Før vi reiste var det veldig mye papirarbeid og søknader som måtte ordnes med, og det er ikke bare bare. Det måtte undersøkes, og det ble en god del mailing fram og tilbake med alle mulige folk. Etter ca. 6 måneder var alt i orden, og meg og min reisepartner Sandra kunne forberede oss til reisen med pakking og den slags som må til.

Jeg husker at både meg og Sandra ble enige ganske spontant at vi skulle reise. Om jeg ikke husker helt feil søkte vi bare to-tre dager før fristen gikk ut. I ettertid er jeg veldig glad for at vi tok det valget. Jeg var veldig klar for å reise, og ettersom kjæresten var i militæret på samme tid passet det veldig fint, og jeg følte at hvis jeg skulle gjøre noe slikt var det da jeg hadde sjansen. 14. februar satte vi oss i flysetet. Først Bergen-London, London-Hong-Kong, og deretter Hong-Kong-Auckland. Ca. 21 timer tilsammen på fly. Det er en god del timer, men tiden jeg fort, men lite søvn ble det. På flyplassen i Hong-Kong hadde vi rundt fem timer før flyet til Auckland lettet. Der la vi oss ned som noen zombier og prøvde å få oss litt blund på øynene. Flyturen fra Auckland gikk greit, og vi kom endelig frem i god behold. 12 timer foran Norge var vi ganske surrete i hodet, men med så mye inntrykk var vi våken hele dagen. Hadde jetlag i et par dager, men kom fort inn i døgnrytmen.

Vi hadde to uker før skolen begynte, og da brukte vi tiden på bli kjent i området og vi møtte mange hyggelige mennesker fra verden over. Da skolen begynte var det veldig mye som skulle gjøres på kort tid. Innleveringer og fremføringer hver eneste uke. Vi jobbet oftest i ukene slik at vi kunne ta fri i helgene til å gjøre andre ting som å reise. Ble helgetur til blant annet Bay of Islands, Hobbiton og fjelltur opp Mount Doom. I påskeferien reiste vi til Australia. Der reiste vi langs kysten fra Sydney til Brisbane. Var innom Byron Bay og Surfers Paradise på veien. Etter at vi var ferdig med eksamen i juni reiste meg og Sandra til Samoa for å koble helt av og nyte at vi var ferdige med eksamener og innleveringer.

Jeg sitter igjen med så mange gode og kjekke minner! Hele opplevelsen, inntrykkene og menneskene jeg har møtt har gitt meg mye. Det er noe jeg lett ville gjort om igjen, og jeg anbefaler alle som har sjansen til å gjøre noe slikt må hoppe i det! Det er så verdt det. Det å bli kjent og leve i en annen kultur lærer en mye av, og man setter ting i perspektiv. Minnene man sitter igjen med er ubeskrivelige.

SAMOA VIDEO

Publisert 29.07.2014 klokka 21:34 i kategorien Reiser

AUSTRALIA VIDEO

Publisert 27.06.2014 klokka 09:10 i kategorien Reiser

TONGARIRO

Publisert 24.05.2014 klokka 02:11 i kategorien Reiser

AUSTRALIA

Publisert 11.05.2014 klokka 07:47 i kategorien Reiser

Hadde en fantastisk tur til Australia med mange gøye opplevelser! Første stopp var Sydney. Der så vi Operahuset, gikk på Imax som er verdens største 3D kino, akvariet, og en tur til Manly beach og Bondi beach. Videre tok vi buss i 12 timer til Byron Bay. Det var mitt favoritt sted fra turen. Var der to dager. Prøvde boogie boarding for første gang. Det var sykt gøy! Ellers slappet vi av på stranden resten av tiden der. Etter Byron Bay var det avgårde til Surfers Paradise. Der traff jeg en venninne av meg, Sunniva, som studerer der. Koselig gjensyn. Dagen etter vi ankom Surfers Paradise dro vi til Dreamworld som er en fornøyelsespark. Mye adrenalin i løpet av den dagen for å si det sånn. Etter to dager i Surfers Paradise to vi bussen videre til siste stopp Brisbane. Der besøkte vi Australia Zoo. Fikk holdt en koala! Hadde så lyst å ta den med hjem. Kjempe søt. Dagen etter dro meg og Sandra til Moreton Island som er ca 2 timer utenfor Brisbane. Der snorklet vi rundt et skipsvrak, matet fisker og sand boarded i ørken. Her er litt bilder fra turen vår! Kommer også en video snart fra turen.

14.04.2014

Publisert 14.04.2014 klokka 00:11 i kategorien Reiser

Heiheeei! Har hatt noen travle uker, spesielt forrige uke da det har vært en del oppgaver å levere inn før ferie. Om kun en uke reiser jeg til Australia. Kommer til å bli en fantastisk opplevelse. Vi reiser med fly til Sydney, er der i fem dager før vi reiser til Byron Bay, Surfers Paradise-Gold Cost, og til slutt Brisbane.

På fredag var meg og Sandra en tur til frisøren, gratis klipp, vasking og føning av hår. Var deilig å få vekk slitte tupper. Ellers var vi ute på lørdag og danset skoene av oss, og var ikke i seng før klokken seks om morgenen. Dagen etter, altså i går, spiste vi frokost med naboene. Meg, Sandra og dansken gikk helt bananas med leverposteiboksen. Merker at jeg savner utrolig mye fra Norge. Spesielt sjokoladen! Men meg og Sandra var så heldig at vi fikk norsk sjokolade av en venn av oss som var på svingtur innom Norge, og kom tilbake med sjokolade, leverpostei og markell i tomat.

Ellers går det bra med oss her nede. Begynner å bli litt kjøligere om kveldene, og bladene faller av trærne. Rart at her er det høst, mens hjemme i Norge spirer det, og sommeren er rundt hjørnet. Deilig å tenke på at jeg kommer hjem til sommer, forhåpentligvis.

Meg og min skjønne Amerikanske roomie med matchende outfit på lørdag!

THE BAY OF ISLANDS

Publisert 28.03.2014 klokka 21:47 i kategorien Reiser

05.03.2014

Publisert 05.03.2014 klokka 04:03 i kategorien Reiser

Så var det denne bloggen og! Hjelpe meg, den går fort i glemmeboken når jeg så vidt har tid til å sitte i ro. Uansett. Jeg har hatt mange fantastiske dager! Har nå vært her i litt over to uker. Skolen begynte denne uken, og jeg har skole 3-4 dager i uken, så det er jo flott det. Har en del innleveringer framover, og foreløpig skal jeg bare ha en skriftlig eksamen i Sport and recreation in society. Det blir i hvertfall nok å gjøre. Skolen meg og Sandra går på er utrolig fin! Campusene er spredt rundt, og vi har alle forelesningene og treningene på North Shore Campus. Det er ca. 10-15 minutter med Shuttle Bus. Foreleserene her er utrolig flinke, og greie. De tar veldig godt vare på oss.

På mandag var vi med på en velkomst greie for oss som studerer idrett. Det hadde jeg aldri vært med på før, men det var spennende å få være med på noe slikt. Her i New Zealand er det maiorier, altså urfolk, og da hilste vi på alle lærerne med å ta hverandre i hånden, ta hodet og nese mot hverandre, og lukke øyene. Tja, hva skal man si, veldig uvant, og selvfølgelig unaturlig med tanke på at man ikke kjenner de. Ble litt små humringer innimellom. Spesielt da jeg omtrent druknet i øyenbrynene på den ene læreren, men det tror jeg vi alle gjorde, ha ha. Etter på ble vi servert muffins, både med sjokolade og blåbær, frukt og drikke.

På søndag stod vi tidlig opp for å dra på et marked som de har her, en halvtimes busstur unna. Masse billig frukt og grønnsaker og klær! Kjøpte blant annet en kjole til 25 norske kroner!!! Og 10 epler for 5 norske kroner. Her skal vi tilbake til.

Etter markedet tok vi en tur til Auckland Zoo! Endelig skulle vi få se Kiwi fugler, men de var ikke lett å se. For det første var det bek mørkt der de befant seg, og for det andre kunne vi ikke ha blits på, så det gikk i hvertfall ikke an å ta bilde av de. Ellers var det jo som vanlig alltid apekatter å se, løver, giraffer, kenguruer og ekle insekter.

Ha ha, okey, dette er ørepropper, så det er avklart. For i går vasket meg og Sandra klær, og da vi hang dem opp fant hun et par ørepropper i lommen på den ene joggebuksen min. Hun så litt forvirret ut, og spurte meg og de skal være så store, og jeg tenkte jo at de selvfølgelig skulle være så store. Vi måtte selvfølgelig sjekke dette med Sandra sine, og mine var jo bokstavelig talt gigantiske i forhold! Da jeg sjekket dem i dag var de krympet tilbake til normal størrelse, ha ha.

Her er teltet meg og Sandra satt opp i går. Herregud for et klesstativ. Aldri sett noe så ustødig og deformert klesstativ! Men vi får i hvertfall tørket klærne våre, det er jo flott det.

I dag testet vi ut treningssenteret her på City Campus, og vi fikk gjennomført en tung økt med styrketrening. Begge er ganske gele for øyeblikket. Senere skal vi på Hip Hop dansing med en gjeng her. Vi har handlet inn mat, og da jeg skulle betale spurte damen bak kassen om hvor vi bodde, og tilbød seg at  vi kunne få levert varene på døren. For en service! Vi takket jo selvfølgelig ikke nei med tanke på at det var en del tunge poser. Det var veldig greit!

WAIHEKE ISLAND

Publisert 25.02.2014 klokka 00:42 i kategorien Reiser

TRAVLE DAGER

Publisert 24.02.2014 klokka 06:18 i kategorien Reiser

For noen travle dager! Tenkte å oppdatere dere litt i hvertfall, før jeg igjen løper ut døren. På fredag hadde vi orientation day, som de kaller det her, og hele dagen ble vi proppet med informasjon om skolesystemet, i tillegg til informasjon om alt som er å gjøre på New Zealand. På kvelden gikk vi ut, og det var litt av en bytur. Endte opp på en asiatisk karaokebar. Vi hadde vårt eget rom med drikke, mikrofon og tamburin. Ha ha. Tok helt av. Hadde ikke stemme igjen dagen etter.

Dagen etter ble det nok en tur ut. Pub til pub, men en del av oss var ganske slitne fra dagen før, så vi gikk litt tidligere hjem. I tillegg skulle vi tidlig opp dagen etter, for i går tok vi fergen ut til Waiheke Island. Det var heeelt fantastisk. Vi var rundt 14 studenter som reiste i lag, og vi var der hele dagen. Blåste veldig mye i går, så var litt kjølig.

Nå er alle rommene fylt her, og meg og Sandra bor med tre andre jenter fra Amerika. Den siste kom på torsdag forrige uke. Har vært her nå i 8 dager, og det føles som om jeg har vært her i en måned! Stortrives her! Nå skal vi lage noe middag før vi skal ut med en gjeng på en bar. Snakkes!

22.02.2014

Publisert 22.02.2014 klokka 04:17 i kategorien Reiser

MOUNT EDEN - VIDEO

Publisert 20.02.2014 klokka 08:23 i kategorien Reiser

MOUNT EDEN

Publisert 19.02.2014 klokka 06:37 i kategorien Reiser

I går gikk jeg og 6 andre studenter opp på en vulkan i nærheten kalt Mount Eden. Det var en helt fantastisk opplevelse, og utsikten var kjempe fin. Etter vi hadde vært oppe på toppen, gikk vi videre til en kjempe svær park. Har aldri sett noe så svært! Masse fin natur.Etter fire timer var vi tilbake til leiligheten, og da kjente vi hadde gått en del. Da ble det en rolig kveld med film og kald drikke fra Starbucks som ligger rett i nærheten.

Er utrolig mye inntrykk på en gang, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, eller hva jeg skal skrive om. Føler det er så mye jeg ikke får delt! Går litt i surr oppe i skallen på meg. Men ellers går det veldig bra med oss her nede. Vi stor koser oss! I dag fikk vi to nye roommates fra Amerika. To jenter, og de er veldig greie.

I dag har vi bare slappet av. Egentlig skulle vi på stranden, men i dag er det overskyet, så vi fant ut at vi heller skal ta det i morgen. Da er det meldt sol og knallvær. I tillegg er vi blitt litt brent så det er nok like greit at det er overskyet i dag.  Om noen få strakser skal vi ut på en bar for internasjonale studenter. Wuhuuuu. Snakkes!

DAY 1 - VIDEO

Publisert 18.02.2014 klokka 08:34 i kategorien Reiser

FØRSTE DAGENE I NEW ZEALAND

Publisert 17.02.2014 klokka 23:13 i kategorien Reiser

Okey, hvor skal jeg begynne! For det første befinner jeg meg på andre siden av jordkloden, på New Zealand. Vi reiste fredag den 14 og etter ett og et halvt døgn ankom vi New Zealand!!! Er helt ubeskrivelig. Jeg kan ikke forstå at jeg skal være her i 4 måneder.

Reisen ned gikk veldig fint, og overraskende fort. Greit med store fly og eget tv, så ble en del filmer på vei ned. Men anbefaler ikke å se Gravity når man flyr. Da blir man rett og slett litt uvell, ha ha. Vi har heller ikke hatt noe problemer med å komme inn i tidssonen her. Vi ligger 12 timer foran Norge. Vi klarte å holde oss våkne hele dagen da vi kom her, og da var det bare å legge seg på kvelden. Inn i mellom kjennes det ut som om vi fortsatt sitter på flyet, litt turbulens i kroppen, ha ha. Men ellers har alt gått fint. Leiligheten vi bor i er utrolig fin, og vi bor 60 meter over bakken. Rimelig høyt, men vi har en flott utsikt.

Ellers har vi gått en del i sentrum. Er helt vanvittig mye butikker heeele veien, og store bygninger over alt. Det er veldig rent, og folkene her er utrolig hyggelige. Været er ikke noe å klage på. Sol og sommer!

I dag skal vi gå en tur opp på en vulkan i nærområdet med en gjeng studenter, så det blir utrolig spennende!

FLYING HIGH

Publisert 27.01.2014 klokka 09:59 i kategorien Reiser

NEW ZEALAND

Publisert 07.01.2014 klokka 21:43 i kategorien Reiser

Nåååå er det ikke lenge igjen til jeg drar til New Zealand! Har sett på masse bilder, og jeg blir helt vill! Kan virkelig ikke tro at jeg skal oppholde meg der i 4 måneder! Gud som jeg gleder meg. Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg! Blir helt gal. Ha ha. Fire måneder vekke fra Bergen! Wuhu! Blir så deilig med en forandring, og det kommer til å bli en opplevelse uten like. Alt som skal oppleves, møte nye mennesker, og ikke minst gå på skole der nede. Alt er klart, så nå mangler det bare å pakke kofferten og 14. februar reiser vi. Har vært mye papirarbeid iløpet av de siste seks til syv månedene. Pøøøh, men slik må man jo gjennom. Har kikket på masse bilder, og her får dere en collage made by me, med litt bilder fra New Zealand. Se hvor nydelig! Og ja, jeg skal bo i Auckland på den nordlige delen. Wiii!

MY HOLIDAY

Publisert 20.08.2013 klokka 10:06 i kategorien Reiser

Da er ferien over, og i morgen starter jeg mitt andre år på høyskole på idrett. Gleder meg til å se folkene igjen. Har hatt tre fantastiske uker på Rhodos, og i løpet av de tre ukene var jeg også innom Santorini. Wiii! Min fantastiske kjæreste overraskete meg med turen, og jeg ble så glaaad. I tillegg var foreldrene mine og min søster på Santorini da, så vi hadde tre flotte dager i lag på øyen.

Her kommer litt bilder fra både Rhodos og Santorini! Mimre, mimre.

OPPSUMMERING FRA HEMSEDALTUREN

Publisert 10.02.2013 klokka 15:00 i kategorien Reiser

Da tenkte jeg å fortelle kort hvordan uken var i Hemsedal. Vi reiste tirsdags morgen halv ni med bussen og var fremme rundt klokken ett. Ettersom vi hadde et ganske tettpakket skjema å følge var det bare å hive fra seg bagasjen på hotellet og dra rett opp i trekket for å leie ski, for de som trengte det. Jeg leide meg telemarkski. Deretter dro vi tilbake til hotellet, hoppet i skitøyet og dro på langrennski. 4 km tur. Tror alle var ganske trøtte og slitne etter den turen. Dagene gikk kjempe fort. Ski fra morgen til kveld. Jeg gledet meg veldig til å prøve telemarkski, noe jeg aldri har stått på. Jeg ble positivt overrasket over hvor lett det egentlig var. Jeg så for meg at jeg kom til å stupe kråke nedover skibakken med armer og ben i alle mulige vinkler. Det vil jeg prøve igjen! Den siste dagen der oppe var det eksamensdag for de som ville melde seg opp enten alpint/telemark eller langrenn. Jeg visste før jeg reiste at jeg ville ta eksamen enten i alpint eller langrenn. Herregud så vanskelig det var å velge. Jeg blingset fra det ene til det andre flere ganger, og jo mer jeg tenkte over hva jeg skulle lande på, jo vanskeligere ble det. Men så fikk vi testet ut en tilsvarende eksamensløype i alpinbakken, og da fant jeg fort ut at alpint skulle jeg i hvertfall ikke ta. He he. Da ble valget enkelt og greit langrenn. Todelt eksamen. En teknikkdel, og et renn på 4 km på tid.

Her er noen bilder fra Totten, toppen av alpinbakken. Fantastisk utsikt!

EN FLOTT DAG I HEMSEDAL

Publisert 30.01.2013 klokka 18:44 i kategorien Reiser

Les mer i arkivet » September 2016 » Juli 2016 » Juni 2016
Mariell Ostnes

Hei, og velkommen til Mariell sin blogg. Fotballspiller og modell. Enjoy! Kontakt: mariell@ostnes.org

Bloggen er designet og kodet av