29.07.2015

Publisert 29.07.2015 klokka 16:25 i kategorien Reiser

God morgen! Og god ettermiddag til dere hjemme i Norge. I gr vknet vi til kjempe deilig frokost med blberpai og alle mulige sorter av bagels. Etter frokosten slappet vi av i det fine vret fr vi tok turen til ulike shoppingbutikker som blant annet Target. Det var gigantisk og de har alt mulig der til kjempe gode priser.

Vret her er ikke noe klage p. Er kjempe varmt her. I gr var det 32 grader, og i dag er det enda varmere. Fantastisk deilig! Jeg lengter ikke etter Bergensvret hjemme i Norge for si det slik.

For to dager siden p kvelden nt vi kvelden ute i jacuzzi. Veldig avslappende.

WAIKING UP IN LONG ISLAND

Publisert 27.07.2015 klokka 23:37 i kategorien Reiser

Gud hvor jeg nyyyyyter ha ferie. P lrdag reiste meg, typen og lillebroren til New York hvor ssteren og mannen til typen min bor. Vi skal vre her i en hel mned. Flyturen ned var litt av et kapittel i seg selv. Det ble en lang dag, men vi kom oss frem til slutt. I gr slappet vi av i og med at vi kun hadde sovet 3 timer p to dgn. Var deilig vkne uthvilt i dag. Vi er p Long Island og det er s utrolig fint her. Alle de fine husene, gatene og alt det grnne og ikke minst alle ekornene som lper alle veier.

OMBRE

I dag hadde jeg fri fra jobb og da tok jeg turen til skjnne Phonnipha som fikk ordnet krkereiret mitt med klipp, vasking og farging. Fles s godt! Har lenge planlagt ta ombre, og jeg er s utrolig fornyd med resultatet. Jeg beholdt min farge i bunn og tok en lysere farge i enden p hret. Phonnipha jobber i frisrsalongen Tell som ligger i vregaten i Bergen sentrum. Hun er utrolig dyktig og engasjert i det hun gjr.

Her er resultatet:

MIN HELG I BILDER

Publisert 15.07.2015 klokka 16:47 i kategorien Blogg

PARAGLIDE

Publisert 04.07.2015 klokka 22:37 i kategorien Blogg

Ord kan ikke beskrives hvor deilig det er med helg. Ingen jobbhelg og vret kunne jo ikke blitt bedre. Full sol med over 25 grader i vakre Bergen by er ikke noe klage over. Ingenting er s fint som traske rundt i byn da. I dag stod paraglide p menyen. Det var typen som fikk ren av hive seg utfor. Det var bursdagsgaven fra meg da han fylte r i oktober, og det kunne ikke blitt valgt en bedre dag bruke det gavekortet p. Vindforholdene var perfekte og han fly i hele 40 minutter med piloten. Jeg stod trygt plantet p toppen av Ulriken og lp rundt som en gal for knipse en haug med bilder og sende snaps. Det var en artig seanse. Da jeg s de tok inn for landing nede ved Brann Stadion tok jeg fatt p bena og tok banen ned med turister fra alle kanter. Den turen ned var ganske morsom. Jeg kom frst inn og jeg stilte jo meg selvflgelig helt fremme for f best utsikt og for slippe st midt i svettesvermen. Det skulle jeg da ikke ha gjort, for plutselig var det en haug med armer og kameraer som prvde skvise seg frem p et vis for ta bilde av utsikten. Der stod jeg da og prvde lfte bde armer og ben for gi dem muligheten til f et blinkskudd av utsikten. Jeg prvde gi tegn p at de kunne f komme frem, men da gliste de og sa at de hadde det ganske fint der de stod. Kan egentlig ikke skjnne om de i det hele tatt s noe til utsikten i og med at meg og to andre omtrent hang ut av vinduet og sperret for det vakre synet. Ikke var de spesielt hye heller de som stod midt bak korridoren, og jeg er sikker p at jeg kunne ha slengt en kineser p den ene skulderen og en tysker p den andre. Ja ja. Det tok da ikke lange tiden fr jeg omsider kom meg ut av turistoppholdet i den gule Perle korridoren og tok bussen videre til sentrum for mte min kjre.

Norske jordbr er endelig kommet!

Mariell Ostnes

Hei, og velkommen til Mariell sin blogg. Enjoy! Kontakt: mariell@ostnes.org

Bloggen er designet og kodet av