PARAGLIDE

Ord kan ikke beskrives hvor deilig det er med helg. Ingen jobbhelg og været kunne jo ikke blitt bedre. Full sol med over 25 grader i vakre Bergen by er ikke noe å klage over. Ingenting er så fint som å traske rundt i byn da. I dag stod paraglide på menyen. Det var typen som fikk æren av å hive seg utfor. Det var bursdagsgaven fra meg da han fylte år i oktober, og det kunne ikke blitt valgt en bedre dag å bruke det gavekortet på. Vindforholdene var perfekte og han fløy i hele 40 minutter med piloten. Jeg stod trygt plantet på toppen av Ulriken og løp rundt som en gal for å knipse en haug med bilder og sende snaps. Det var en artig seanse. Da jeg så de tok inn for landing nede ved Brann Stadion tok jeg fatt på bena og tok banen ned med turister fra alle kanter. Den turen ned var ganske morsom. Jeg kom først inn og jeg stilte jo meg selvfølgelig helt fremme for å få best utsikt og for å slippe å stå midt i svettesvermen. Det skulle jeg da ikke ha gjort, for plutselig var det en haug med armer og kameraer som prøvde å skvise seg frem på et vis for å ta bilde av utsikten. Der stod jeg da og prøvde å løfte både armer og ben for å gi dem muligheten til få et blinkskudd av utsikten. Jeg prøvde å gi tegn på at de kunne få komme frem, men da gliste de og sa at de hadde det ganske fint der de stod. Kan egentlig ikke skjønne om de i det hele tatt så noe til utsikten i og med at meg og to andre omtrent hang ut av vinduet og sperret for det vakre synet. Ikke var de spesielt høye heller de som stod midt bak korridoren, og jeg er sikker på at jeg kunne ha slengt en kineser på den ene skulderen og en tysker på den andre. Ja ja. Det tok da ikke lange tiden før jeg omsider kom meg ut av turistoppholdet i den gule Perle korridoren og tok bussen videre til sentrum for å møte min kjære.

Norske jordbær er endelig kommet! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg