FERDIG, FERDIG, FERDIG

Å våkne opp til sol skinnende inn vinduet, fuglekvitring og radioen på fullt med dansefoten vrikkende som en gal på kjøkkenet var bare helt utrolig deilig. Jeg er ferdig med eksamen. Min aller siste eksamen! Jeg kan ikke tro det. Virkelig ikke. Det har enda ikke gått opp for meg, og det vil nok ta et par dager før det skjer. Veldig rar følelse, egentlig. Jeg blir nesten i overkant hyper av tanken. Da jeg forlot eksamensrommet i går gikk all luften ut av meg av lettelse. Følte meg som en grønnsak da jeg gikk der ifra. Hele harddisken ble omgjort til en stor grøtmasse. Rart det der, man glemmer liksom alt man har sagt og fått spørsmål om i det øyeblikket man trer ut av rommet.

Det ble en liten feiring i går kveld med Sandra der vi lo og gren om hverandre av latter. I tillegg til at jeg hadde meg et glass hvitvin og en drink. Det var nok til at jeg ble litt baisen i topplokket og så livets glade sider. Ha ha. Jeg er billig i drift. Vi endte opp på en irsk bar i sentrum. Veldig koselig, og det var ikke alt for mye folk der. Meg og Sandra hadde en hel sofa og et bord for oss selv, og der breiet vi oss ut og ble sittende limt fast. En artig episode som oppstod i går kveld som jeg fortsatt sitter og ler meg skakk ihjel over er da jeg skulle lufte partyblæren. Problemet er at på toalettdørene der står det ikke menn/damer, men noe helt annet. Så da jeg gikk fornøyd bortover tregulvet i et litt vell høyt tempo da jeg var veldig tissetrengt stoppet jeg brått opp da jeg fikk øye på dørene. Okey, hvilken var det som var dametoalettet? Tok en sjanse på døren til høyre, og jeg hadde ikke sjanse til å innse at jeg gikk inn i et illeluktende toalett med pissoarer langs den ene veggen, før jeg plutselig hører et par mannfolk komme høylytt inn med en typisk bergensk dialekt. Det øyeblikket innså jeg at jeg ikke var alene, så jeg ble stående inne i toalettluken før jeg mannet meg opp, gikk ut, og sa unnskyld meeeeeg. Ha ha. De lo godt og sa selvfølgelig at det var i orden og lurte på om det var jeg som hadde vunnet førstepremien i dysleksi.

Dagen i dag kommer til å bli brukt til pakking. Reiser i morgen kveld til Tyrkia. Da er det treningsleir som står for tur. Gleder meg helt vilt! Så i dag blir det pakking, en tur til byn med min kjære, og på kvelden blir det eksamensfest med klassen. Ha en fin dag!

Min deilige frokost i dag tidlig.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg