Å LØPE TIL BUSSEN

Dere vet når klokken ringer om morgenen og du tenker det bare er en drøm? Vell, slik var det med meg denne morgenen der jeg lå i svime og ikke registrerte at alarmen stod for fullt helt til typen måtte snu seg motvillig for å slå den av. Men jeg kom meg opp ganske raskt og etter at jeg hadde fått i meg frokost gikk energinivået plutselig opp i en fei. Da var det snakk om å ha ræven i gir med maskara i den ene hånden og tannkosten i den andre. Mutlitasking på høyt nivå. Jeg pleier å være ganske effektiv på morgenen, men det kan fort føles som om man har veldig god tid i blant noe som resulterer i to tørre skiver i matboksen, maskarara påført i blinde og hår samlet sammen i en stor, flokette dott på toppen av hodet. I tillegg til at man faktisk skal rekke en buss som går om kun et par minutter. Da er det ikke noe snegletempo. Jeg tror jeg aldri løper så fort som jeg gjør når jeg må løpe til bussen, noe som heldigvis skjer sjeldent. Men, det skal sies at når det skjer stiger pulsen rett opp i maks og man higer etter pusten som en hvalross. Det verste må jo være når man har fått med seg ræven og det som er inn på bussen, får satt seg ned, da, da kjennes det ut som om du skal svime av. Det er da jeg kjenner at jeg har løpt, eller rettere sagt, spurtet for harde livet for å rekke en jævla buss. I tillegg til alt det andre kroppslige som skjer etter en slik ufrivillig løpeøkt. Klam og ekkel blir du sittende i setet i håp om å unngå flotte svetteringer under den inntilsittende genseren som du selvfølgelig tok på deg den dagen du hadde dårlig tid. Alle som stirrer på deg (det føles hvertfall slik ut) og lurer på hvorfor du ser ut som en sprengt tomat som higer panisk etter luft. Apropos det med luft, altså. Enten er det som å tre inn i en badstu der man må omtrent sitte i trusa for å ikke renne vekk mellom setene på bussen, eller så kaldt at man skulle tro man var landet på nordpolen. Dere skjønner sikkert godt hva jeg mener, vil jeg tro. 

Nå drikker jeg til denne deilige kaffekoppen med denne utsikten. Jeg er ikke våken en plass i dag, men tenker det tar seg opp snart. Har nettopp kommet hjem fra skolen og nå skal jeg snart fikse og fjonge meg litt til i kveld da jeg skal på en event. Gleder meg! Ha en fin dag videre.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg