HEALTHY COOKIES

Da har jeg prøvd meg på noen sunne kjeks. Jeg fant oppskriften på en annen blogg, og tenkte at de må jeg prøve ut. Mine ble ikke harde, og jeg leste at mange opplevde dette og at det kunne være bedre å erstatte bakepulver med natron i stedet. Men de er absolutt spiselige og de smaker veldig godt.

Her er det du trenger:

2 ss vaniljekesam

50 g mykt smør

3 ss sukrin (eller sukker for de som ønsker det)

1 egg

1 ts peanøttsmør

80 g havregryn/havremel

1 ts bakepulver

20 g mørk sjokolade

Først blandet jeg smør, kesam, sukrin og egg. Deretter tar du i resten av ingrediensene og blander det til en jevn røre. Til slutt legger du 6-8 klatter på et brett med bakepapir og hiver det i ovnen på 180 grader i 12-15 minutter.  Kjapt og enkelt! 

Ha ha, må nesten le. Ser ut som lapper i stedet for kjeks. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg