OPPSUMMERING FRA HEMSEDALTUREN

Da tenkte jeg å fortelle kort hvordan uken var i Hemsedal. Vi reiste tirsdags morgen halv ni med bussen og var fremme rundt klokken ett. Ettersom vi hadde et ganske tettpakket skjema å følge var det bare å hive fra seg bagasjen på hotellet og dra rett opp i trekket for å leie ski, for de som trengte det. Jeg leide meg telemarkski. Deretter dro vi tilbake til hotellet, hoppet i skitøyet og dro på langrennski. 4 km tur. Tror alle var ganske trøtte og slitne etter den turen. Dagene gikk kjempe fort. Ski fra morgen til kveld. Jeg gledet meg veldig til å prøve telemarkski, noe jeg aldri har stått på. Jeg ble positivt overrasket over hvor lett det egentlig var. Jeg så for meg at jeg kom til å stupe kråke nedover skibakken med armer og ben i alle mulige vinkler. Det vil jeg prøve igjen! Den siste dagen der oppe var det eksamensdag for de som ville melde seg opp enten alpint/telemark eller langrenn. Jeg visste før jeg reiste at jeg ville ta eksamen enten i alpint eller langrenn. Herregud så vanskelig det var å velge. Jeg blingset fra det ene til det andre flere ganger, og jo mer jeg tenkte over hva jeg skulle lande på, jo vanskeligere ble det. Men så fikk vi testet ut en tilsvarende eksamensløype i alpinbakken, og da fant jeg fort ut at alpint skulle jeg i hvertfall ikke ta. He he. Da ble valget enkelt og greit langrenn. Todelt eksamen. En teknikkdel, og et renn på 4 km på tid.

Her er noen bilder fra Totten, toppen av alpinbakken. Fantastisk utsikt!








2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg